Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

#blogg100 - Dag 8

Av Anna - 9 mars 2014 18:19

Det här med PMS är för jävla mysigt. Inte.
Plötsligt vaknar jag med stora, illröda, böldliknande finnar i ansiktet. Jag är svullen som en jäfla ballong och byxorna går knappt att knäppa ens. Jag har en självbehärskning som är obefintlig, och en stubin som inte ens existerar. Tålamod, vad är det? Antagligen är det inte så - men jag uppfattar det som att ungarna skriker, bråkar, och far runt mer än någonsin förr. Konstant bråk på dom, både stora som små. Och när jag blir på det här humöret finns det ju dom som tappert försöker lätta upp stämningen genom att vara rolig. Munterhet går så fett bort, försök inte ens, snälla!!!
Dagar som dessa tänker jag att hellre PMS än vara man och drabbas av släktens skallighet och uni-brows... Men idag är jag tveksam. Jag kanske vore snygg med flint och ett skogsbryn över pannan?!
Tur det är måndag imorgon så jag får avreagera mig med moppen.
Phew!

#blogg100 #pms

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards