Livet... som oftast.

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

#blogg100 - Dag 4

Av Anna - 5 mars 2014 18:33

Pratade just med S som är på korttidsboendet i stan. Det går så otroligt bra, och dom är så schyssta med honom. Nu hade han som äger stället upptäckt att S aldrig sover "som man ska" utan ligger påklädd uppe på sängen varje natt. Han tar en sorts sömtablett (enbart hormoner) och lyckas på så sätt sova lite iallafall. Det tog ägaren tag i och pratade med S om direkt, och lyckades få fram orsaken. S tycker det är väldigt obehagligt att ha täcke, kudde och sängkläder som han vet att andra använt, oavsett om det är tvättat, och förmår sig inte att krypa ner i sängen pga det. Så nu ska ägaren ta med sig S nästa gång S ska dit, och dom ska köpa EGET täcke, kudde och sängkläder som BARA S får använda! Jag är faktiskt rörd över hur schyssta dom är, omtänksamma och förstående! Tack Kortis!

Det rullar på jättebra nu, och S går faktiskt och länktar till varje besök där. Nu har S lagt in önskemål till LSS om hur mycket han ska vara där under sommaren och jag blev mäkta förvånad. Utöver varannan helg vill han bo där 1 hel vecka åt gången, tre gånger!! Jag misstänker att ingen som inte känner S kan förstå hur fantastiskt det är, hur långt han kommit sedan december!!

#blogg100 #autism #korttidsboende

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

...

Av Anna - 4 mars 2015 18:40


Av Anna - 13 januari 2015 14:09

Idag kom jag hem från jobbet och de två små, 3 och 5 år gamla, ville stanna ute och leka i snön. Efter ett förhör för att vara säker på att dom vet vad som är förbjudna områden så blev det så. Första gången ensamma ute! Jag gick in, packade in mjölk...

Av Anna - 10 december 2014 17:07

Jag får inte ledigt i jul och mellandagarna... Det är få som får det på jobbet pga brist av vikarier och besparingar. Jag VET, vuxenlivet är så. Alla kan inte få ledigt samtidigt osv. Men det skiter väl jag i!! Jag vill ha ledigt!! Kommunhelvete och ...

Av Anna - 8 december 2014 11:09

Fick just en kyl/frys levererad. Upp till farstubron är det två låga trappsteg. Men vet ni? Man KAN visst inte få upp en kyl/frys som väger 69 kilo uppför 2 låga trappsteg med en pirra. Nej. Absolut inte. Bäst att ställa den två meter ut på gården is...

Av Anna - 7 december 2014 18:45


Ingen jul utan Christollen, aka Stollen. Det tyska julbrödet som är tungt och kompakt nog att använda som vapen. Hittils har jag alltid köpt det färdigt, så även i år, och det är långt ifrån gott. Lika bittert äter jag det varje jul.... Varför? Jom...

Ovido - Quiz & Flashcards